Jakie media społecznościowe warto wykorzystać w kampanii reklamowej?

Media społecznościowe mają niepodważalną moc, która coraz bardziej wykorzystywana jest w szeroko pojętym marketingu internetowym. Każdy kanał ma inną charakterystykę i daje inne możliwości, jednak wszystkie je łączy jedna podstawowa cecha: możliwość dotarcia do konkretnych użytkowników w określonym czasie. Na które media najlepiej postawić?

Reklama na Facebooku

Ekosystem Meta (czyli Facebook i Instagram) to prawdziwy król wśród portali społecznościowych. To właśnie tam reklamuje się najwięcej marek z całego świata. Nie dzieje się to bez przyczyny: kampanie facebook ads umożliwiają bowiem niezwykle precyzyjne targetowanie poszczególnych gru odbiorców, biorąc pod uwagę m.in. ich wiek, płeć, zainteresowania, lokalizację czy status zawodowy. Tak szerokie możliwości realizowania działań marketingowych sprawiają, że reklamy na Facebooku potrafią wyskalować firmę zaledwie w kilka miesięcy i w krótkim czasie wznieść ją na zupełnie inny poziom pod kątem zarówno sprzedaży, jak i wierunku.

TikTok, czyli popularne wideo

TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych i najprężniej rozwijających się aplikacji społecznościowych. Przez długi czas uznawana była za medium dedykowane jedynie młodym odbiorcom, jednak to przekonanie bardzo szybko okazało się błędne. Aktualnie z TikToka korzystają użytkownicy w każdym wieku, w tym osoby starsze. Platforma stała się zatem prawdziwym polem walki dla poszczególnych reklamodawców, którzy wzajemnie prześcigają się w coraz to bardziej kreatywnych komunikatach reklamowych. Jeśli twoja marka również chce wyróżnić się na tle konkurencji i w krótkim czasie zdobyć nowych klientów, znajdź w sieci blog TikTok i dowiedz się więcej na temat możliwości reklamowych tej aplikacji!

Niedoceniany Pinterest

Ostatnim kanałem, na który chcemy zwrócić dziś szczególną uwagę, jest Pinterest. To platforma, która obecna jest w sieci od wielu lat, natomiast dopiero od niedawna zaczęła być doceniana i brana pod uwagę z punktu widzenia działań marketingowych. Czym się wyróżnia? Otóż Pinterest to przede wszystkim tony inspiracji zebrane w jednym miejscu. Piękne zdjęcia, ilustracje, fotografie produktowe, stylizacje, aranżacje wnętrz..długo by wymieniać! Jeśli zatem twoja marka zajmuje się sprzedażą produktów, które pięknie się prezentują i są po prostu estetyczne, powinieneś bliżej poznać Pinteresta i jego możliwości.

Media społecznościowe to obecnie najważniejszy kanał promocji w sieci. Oczywiście zawsze możesz kupić dystrybutor papieru i zacząć drukować ulotki, jednak w dobie internetu efekty tego typu działań mogą okazać się mało satysfakcjonujące.