Jak zadbać o ekspozycje towaru w punkcie sprzedaży?

Jak zadbać o ekspozycje towaru w punkcie sprzedaży?

Na pozytywny odbiór produktów w miejscu ich sprzedaży wpływa kilka czynników, między innymi ich ekspozycja, czytelne i estetyczne oznaczenie towaru, w tym informacja o cenie. Pierwsze wrażenie trudno zmienić, a jeśli będzie ono negatywne, może zniechęcić potencjalnego klienta do bliższego zapoznania się z ofertą. Podpowiadamy, jak zadbać o miejsce sprzedaży Twoich produktów.

Czystość w miejscu sprzedaży to podstawa

Podstawową zasadą, jaka powinna obowiązywać, jest czysty i schludny wygląd w sklepie, czy na stoisku, gdzie dokonywana jest sprzedaż. Nie można zlekceważyć tej wartości, ponieważ wpływa ona na przeświadczenie o całym wizerunku sprzedawcy i oferowanego asortymentu. O czystość w miejscu pracy należy dbać cały czas, nie tylko na początku, czy na końcu dnia. Niezależnie od branży, czy będzie to lada sklepowa, witryna, czy przeszklona lodówka, przez którą widać produkty, powinna być ona atrakcyjna i zachęcać klienta do podejścia i dokonania zakupu.

Przygotuj czytelne oznaczenie towaru

Nie bez przyczyny wkłada się dużo wysiłku w atrakcyjną ekspozycję produktu, ponieważ potrafi ona zainteresować, a finalnie skusić klienta do transakcji. Należy zadbać o asortyment, który wprowadzi estetykę i przekaże nabywcom ważne informacje o towarze. Do tego celu warto wykorzystać cenówki sklepowe w postaci plastikowych kart. Zapewnią one nie tylko ujednolicony wygląd asortymentu, ale wzmocnią wizerunek marki i przedstawią ją jako nowoczesną, dbającą o higienę w miejscu pracy oraz odróżniającą się od konkurencji. Ponadto, takie cenówki można szybko i ekonomicznie wykonać samemu, więc pojawienie się nowych produktów lub zmiana ekspozycji nie będzie stanowiła żadnego problemu. Taki element idealnie sprawdzi się w kawiarniach, piekarniach, cukierniach, czy sklepach spożywczych.

Skoncentruj się na tym, co widzi klient

Postaw się z roli klienta i sprawdź, na co może zwracać uwagę. Przeanalizuj, jakie informacje chciałbyś uzyskać, patrząc na produkty znajdujące się przed Tobą. Wykwalifikowany personel jest ważny w podjęciu ostatecznej decyzji o zakupie, gdyż może rozwinąć zawarte przy produktach adnotacje i odpowiedzieć na dodatkowe pytania klienta. Jednak należy pamiętać, że nie wszyscy chcą z takiej pomocy korzystać, wolą natomiast sami zapoznać się z produktem i podjąć decyzję indywidualnie. Sprawdź, czego może brakować klientom podchodzącym do lady lub stoiska. Dobrym pomysłem będzie również zapytanie samych potencjalnych nabywców o opinię i odczucia związane z danym miejscem sprzedaży.